Nenoliedzami telefons ir kļuvis par būtisku mūsdienu dzīves sastāvdaļu, tomēr tāpat kā jebkurai tehnoloģiskai ierīcei, arī tālruņiem laiku pa laikam var rasties dažādas darbības problēmas, piemēram, telefonu nav iespējams ieslēgt. Šādi pēkšņi traucējumi var būt ne tikai nepatīkami, bet arī rada satraukumu. Lai gan šādas problēmas var šķist nomācošas, labā ziņa ir tā, ka lielāko daļu no problēmām ir samērā viegli identificēt un novērst ar pāris vienkāršām darbībām un pacietību.
Problēmas ar akumulatoru
Viens no visbiežāk sastopamajiem iemesliem, kāpēc tālrunis neieslēdzas, ir problēma ar akumulatoru. Piemēram, akumulators ir pilnībā izlādējies, un tam nepieciešams konkrēts uzlādes līmenis, lai to būtu iespējams atkal ieslēgt. Retāk tiek konstatēti akumulatora bojājumi, kad ir nepieciešama akumulatora nomaiņa.
Simptomi:
- Tālrunis nereaģē, kad tiek nospiesta ieslēgšanas poga.
- Kad telefons tiek pievienots uzlādei, indikators neparādās.
Vispirms mēģiniet pievienot tālruni lādētājam un ļaujiet tālrunim lādēties vismaz 15–30 minūtes, pirms mēģināt to atkal ieslēgt. Dažreiz akumulatoram, kas ir izlādējies līdz 0%, ir jāļauj uzlādēties līdz noteiktam līmenim, lai to varētu atkal ieslēgt. Lielākoties telefonā parādīsies identifikators, ka notiek uzlāde un dažiem modeļiem ir iestrādāta tehnoloģija, ka pie noteiktas uzlādes tālrunis pats ieslēgsies. Ja arī pēc uzlādes tālruni nav iespējams ieslēgt, tad problēma noteikti ir sarežģītāka un nepieciešams griezties pēc profesionālas palīdzības.
Programmatūras kļūmes
Viens no biežāk sastopamajiem iemesliem, kāpēc tālrunis nereaģē, vai to nav iespējams ieslēgt, ir programmatūras kļūme. Šīs problēmas var rasties bojātas operētājsistēmas vai problemātiskas lietotnes dēļ, kuras dēļ tālrunis nereaģē. Par laimi, programmatūras kļūdas ir viegli novērst.
Simptomi:
- Tālrunis ir iestrēdzis uz tukša vai melna ekrāna.
- Ierīci nav iespējams ieslēgt, telefona ekrāns sastingst uz ražotāja logotipa.
Viena no pirmajām darbībām, kas var palīdzēt, atrisināt programmatūras kļūmes ir piespiedu restartēšana. Lai to izdarītu, nospiediet un turiet barošanas pogu ( dažiem modeļiem skaļuma pogu) apmēram 10–15 sekundes, tādējādi būtībā “restartējot” tālruņa sistēmu.
Tālruņa pārkaršana
Viedtālruņi ir izstrādāti, izmantojot dažādas iebūvētas aizsargierīces, kas palīdz aizsargātu tālruņa iekšējos komponentus no ārējās ietekmes (karstuma un sala), un viens no šiem aizsardzības līdzekļiem ir automātiska izslēgšana, kad tālrunis pārkarst. Pārkaršana var notikt, ja ierīce tiek lietota ilgāku laiku, ja tā tiek uzlādēta, izmantojot nesaderīgus piederumus, vai ja akumulators ir bojāts vai nedarbojas pareizi. Lai gan viedtālruņi ir izstrādāti tā, lai izturētu noteiktu temperatūru, pārmērīga karstuma iedarbība var izraisīt sistēmas iekšējo komponentu bojājumus. Tāpēc, lai novērstu iespējamos bojājumus, tālrunis izslēdzās. Ja tālrunis izslēdzās pārkaršanas dēļ, ļaujiet tam atdzist. Pārliecinieties, ka ierīce ir novietota vēsā, ēnainā vietā, taču izvairieties krasām temperatūras maiņas.
Tālruņa problēmām var būt dažādi iemesli un lielākoties risinājums ir pavisam vienkāršs, tomēr, ja novērojat kādu no šīm problēmām, ieteicams meklēt profesionālu atbalstu:
Jums nekavējoties jāmeklē profesionāla palīdzība šādos gadījumos:
- Fiziski bojājumi, plaisas, redzami defekti
- Pastāvīga pārkaršana, pat situācijās, kad tam nevajadzētu notikt
- Vizuāli novērojami akumulatora bojājumi
- Tālrunis nereaģē arī pēc pamata problēmu novēršanas darbības
- Aizdomas par nopietnākiem sistēmas bojājumiem
- Programmatūras problēmas, kuras nav iespējams atrisināt
- Neparasta smarža vai skaņas
Lielāko daļu problēmu, neatkarīgi no tā, vai tās ir saistītas ar akumulatora problēmām, programmatūras kļūmēm vai pārkaršanu, var atrisināt pavisam vienkārši. Tomēr, ja esat izmēģinājis visus iepriekš minētos risinājumus un tālrunis joprojām neieslēdzas, vislabāk ir meklēt profesionālu palīdzību pilnvarotā remonta servisā.